onsdag 24 mars 2010

Bloggtorka och annat.

Tiden flyger iväg och jag har inte hunnit blogga. Helt enkelt.

I måndags var vi på BVC. Flisan fick sin 5-månaders vaccination, lite sent men iallafall. En spruta i varje ben. Även denna gång klarade hon sig utan feber. Skönt! Numera väger hon 7300 gr och är 63.5 cm lång. Vår stora tjej! Vi fortsätter med maten och smakisarna. Gröten är lika poppis som vanligt. Morot är också mumma! Lika så banan och katrinplommon som hon äter till mellis. Enbart banan är dock inte lika uppskattat än. Vattendrickandet går bättre och bättre det med. Nätterna blir bättre och bättre. Både natten till igår och idag sov hon mellan 22.30 och 06.20 utan uppvak alls. Fick gå upp och peta in nappen tre gånger igår men inget alls i natt. Vi börjar verkligen hitta rutinerna nu, framförallt sen vi började med samma mattider varje dag. Då blir hennes sovtider automatiskt nästan dem samma också. Skönt!

Igår var jag hos frisören och klippte kort, blev lika nöjd som vanligt! Sen färgade Fredrik mitt hår. Valde en gyllenbrun toning. Blev väl inte riktigt som jag tänkt eller trott men det funkar.

Idag ska jag till biblioteket vid 15 för att intervjua en bibliotekarie som en uppgift på min kurs, får se hur det går. Kursen förresten, den fortsätter vara katastrof, läraren är katastrof. I förra veckan mailade jag henne och frågade när vi skulle få besked om hur förra examinationerna hade gått. Efter flera dagar svarar hon att hon redan lämnat besked. Som jag inte fått. Då visar det sig alltså att hon inte fått min examination trots att jag publicerade den på samma ställe som alla andra gjorde och jag har sett att den låg där. Det har hon inte hört av sig om och det är ca 1 månad sen vi lämnade in den. Bra? Inte direkt! Blir tokig på det här!

I morgon är det dags för Mamma/bebisfika igen, mys!
Fredag har vi inga planer. Lördag verkar det som mamma och pappa kommer hit på mat. Söndag ska de ha Flisan så att vi kan göra en storrensning i vårt källarförråd, det behövs!

Ja, det var väl det hela tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar