söndag 21 mars 2010

Helgen.

I fredags åkte ju Fredrik, han stack vid 12. Camilla kom hit vid 11 och höll oss sällskap till kl 17 ca. Vi gick en promenad, hämtade mat på La Baguette och hyrde film.

Kvällen tillbringade jag ensam med Flisan. Hon somnade klockan 20 så då blev det The legend of the seeker och Flickan som lekte med elden tillsammans med Cola, vindruvor och Kinapuffar. Väckte Flisan vid 23.30 för mat och sen somnade vi båda på en gång. Hon sov till 07 (!!) utan mat, vaknade dock vid 04 men jag var envis så hon somnade om igen efter en stund, utan gråt.
Iallafall, vid 07 fick hon komma över till min säng och så låg vi där och pratade lite och gosade innan hon fick ersättning vid 07.30. Gick upp och gjorde oss i ordning, fick Flisan att sova en halvtimme vid 08.30 innan hon fick gröt vid 09. Strax efter 09.30 hämtade mamma upp oss och så åkte vi på Bytardag. Låååång kö!! Fyndade lite iallafall. En hoppgunga, 9 st klädesplagg och 4 andra leksaker för totalt 255 kr. Hoppgungan ska invigas i kväll hoppas jag. Efteråt åkte vi hem till mamma.

Mamma tog en promenad med Flisan och jag satte igång med bullbaket eftersom jag skulle baka dubbla satser. Flisan var verkligen underbar igår, go och glad nästan hela tiden. Till lunch fick hon morot och ersättning och till mellanmål mosad banan med katrinplommonpuré som hon verkligen älskar och lite ersättning. Vid 18.30 åkte vi hem där vi myste en stund i soffan jag och Flisan innan hon åt sin kvällsgröt vid 19.30 och slocknade i sin säng 19.50. Mellan 07 och 20 i går så sov hon bara 3 timmar på hela dagen vilket är lite för att vara hon men det gick bra.

Jag tittade på Luftslottet som sprängdes innan jag gick och la mig. Flisan sov till 07 i morse också, fick ersättning och så somnade vi båda om i vår säng till 08.30. Nu sover hon förmiddagslur och jag ska fixa med lite pluggförberedelser. Vi skulle egentligen tagit oss till Ladugårdsängen idag och träffat Mia och Holger men jag känner mig småfebrig igen så vi skippar det. Förhoppningsvis ringer Fredrik snart och säger att han är på väg hem, saknar!

Vad är det för väder förresten? Hallå, snö? Vår hade jag beställt! Skulle behöva ta oss i väg och lämna tillbaka filmen men det lockar inte alls. Usch! Kanske tar det med bilen i eftermiddag när Fredrik är hemma igen.

Ikväll blir det iallafall Falk-filmen med älskling. I morgon är det måndag igen och dags för att vaccinera Flisan igen. Blä!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar