torsdag 18 mars 2010

Till världens bästa Moster!


Jag hoppas att du har det bra med tjejerna där borta. Mamma berättade att du hade badat i elefantsnor, iiisch! En månad har du varit borta nu. Länge ju, men vet du, tiden går faktiskt fortare den här gången än när du var i Tanzania, känns det som i alla fall. Snart blir jag 6 månader, kan du tänka dig det? På måndag ska jag till tanten på BVC igen, de ska sticka mig i benen, inte bara det ena utan båda! Elakt va?? Men jag ska vara duktig för det har jag bestämt.

I går fyllde morfar 60 +, vi var hos gammelmormor och gammelmorfar och firade honom. de vuxna fick äta ost-och skinkpaj och tårta, tror du jag fick något av det? Nähej, fick äta min banangröt men det är gott det med.
Vet, vet, vet du.... i går fick jag min första tand! Och en till är på väg säger mamma och pappa. Det har faktiskt gjort rätt ont så därför har jag varit lite ledsen och så de senaste dagarna men det känns bättre nu när den är här. Nu kan jag snart bitas på riktigt! Hahah!!

Och vet du, det var inte det enda som hände igår. Jag passade även på att vända mig från rygg till mage. Jag kunde minsann, äntligen!
Har försökt ett tag, men inte lyckats utan fastnat när jag hamnat på sidan. Och då blir jag arg när jag fastnar så, fast igår kunde jag!

I dag har jag ätit morot också, gottit var det.
I morgon åker pappa till Uddevalla så jag och mamma ska vara ensamma hela helgen.
I morgon ska vi träffa Camilla och hennes hund.
Undrar om han är snäll? Jag kanske blir rädd?
På lördag ska vi åka hem till mormor för morfar är också borta. Så mamma ska baka bullar och jag ska leka med mormor har jag bestämt.

Det är fortfarande en massa snö här hemma. Kanske är snö när du kommer hem i juli också? Tror du det?
När du kommer hem ska vi leka igen, och bada, och leka mera.
Det tycker jag iallafall.

Mamma hälsar och säger att du ska ta hand om dig och att vi saknar dig, det gör vi!

Många kramar och pussar
från Felicia.

7 kommentarer:

  1. Vada noll kommentarer?? jag har ju skickat en?? :( / moster

    SvaraRadera
  2. Vad konstigt... Denna kommentaren kom ju fram iaf. Kram Kristin

    SvaraRadera
  3. Tredje gangen gillt brukar det ju heta sa jag forsoker igen.. :) har du hort det uttrycket forut felicia? annars har du lart dig nagot nytt av mig idag aven om jag ar sa langt borta :)
    Ja jag har duschat i elefantsnor, och uschja det var ackligt.. men jag har ocksa ridit pa elefanten och du kan inte tanka dig vad stor han var..och vilken lang snabel han hade.. han ville bara ha bananer hela tiden, sa fort han inte fick nagon banan sa stannade han och vagrade ga nagonstans.. han tycker nog om bananer lika mycket som du gor flisan, tror du inte det? han kanske dock ater lite mer an vad du gor :P
    Vad kul det var att prata med dig haromdagen pa skype och se vad stor du har blivit.. du har ju till och med fatt en tand, stora tjejen.. :) och skratta har du borjat gora ocksa.. tank vad mycket jag missar, det ar jag jatteledsen for ska du veta, vill vara med om alla framsteg du gor men harifran ar det ju lite svart, vi far prata snart igen pa skype, det lovade mamma att vi skulle fa i alla fall. :) vad mycket vi kommer ha att ta igen nar jag kommer hem, da ska vi leka varje dag.. om vi far for mamma sa klart? (A) :) vet du vad jag gjorde i Laos, jag akte runt i en badring i en flod, det kan vi ocksa gora nar jag kommer hem, aka pa en utflykt till en sjo och paddla runt du och jag.. ha lite picnic med oss och bara ha det bra i sommarsolen.. det kommer ju vara sommar nar jag kommer hem, da undrar du sakert vad sommar ar och det ar den absolut basta tiden pa aren.. du har tva saker att se fram emot: bade att jag kommer hem och att det kommer vara sommar da.. jag hoppas du langtar lika mycket som jag:) visst gor du det flisfisen? :)
    Jag saknar dig jattemycket och jag tittar i albumet jag fick av dig titt som tatt for att ha er lite narmare.. da blir jag lite ledsen att ni inte finns har hos mig pa riktigt.. men vet du, manaderna kommer ga fort och jag ar ju faktiskt hemma om 3 manader, kommer bara saga swoosch! :) du fyller ett halvar nasta vecka, hur kunde tiden flyga forbi sa fort? grattis i forskott i alla fall, jag har kopt en present till dig men den kan du ju inte fa forran jag kommer hem tyvarr.. men den ar fin och jag hoppas att den passar damen.. alltid det basta till dig :P
    nu blev det jattelangt och jag maste sluta nu men halsa mamma att jag saknar henne jattemycket ocksa!
    Alskar er! <3
    Massa pussar och kramar
    Moster

    SvaraRadera
  4. men nu skickade jag ju en jattelang kommentar till.. vad ar det for fel? skriver jag for langa eller? ah vad sur jag blir.. hade ju verkligen fatt till det den har gangen.. kan man skriva for langa kommentarer? det star ju ingenting om att det ar nagon begransning? jag hoppas att ni i alla fall vet att jag saknar er massor och jag far val visa allt for felicia nar jag kommer hem i stallet som jag skrev at vi skulle gora, bada badring och aka pa utflykter och ha med picnic med katrinplommon och mosad banan precis som elefanten ater, fast han ater dem hela.. jaja hoppas att det har inte ar for langt i alla fall.. alskar er! <3
    massa pussar och kramar
    moster

    SvaraRadera
  5. nehe den var ocksa for lang.. har skrivit 2 nu pa en och samma gang.. det ajg vill fa ut ar i alla fall att jag saknar er och att ajg alskar er! massa kramar fran moster/syster

    SvaraRadera
  6. men vad ar det for fel? gar det itne att skriva langre an ett par ord? vad fanigt! 3 har varit for langa.. jaja jag alksar och saknar er! massa kramar fran moster/syster

    SvaraRadera
  7. jag onskar att den har kommentaren kommer fram i alla fall.. Jag saknar er massor! alskar er! massa kramar fran moster/syster

    SvaraRadera