söndag 14 mars 2010

Vem är jag?


Jag tänkte att det kanske är på sin plats med en ordentlig presentation av vem jag egentligen är så nu kör vi.


Kristin, född 2:a november 1985 (närmar mig alltså den ”stora” 25:an med stormsteg i år). Född och uppvuxen i Örebro med mamma Eva-Lena, pappa Egon och lillasyster Lovisa (född 1989). Mamma jobbar på begravningsbyrå och pappa på bank.


Jag gick hela grundskolan i en och samma skola. Tråk! Tillhörde inte de populära, inte alls, men hade min bästis och klarade mig ganska bra ändå. Började gymnasiet 2001, Risbergska skolan, samhäll-ekonomi (inte det jag hade valt om jag hade fått välja idag). Bästisen följde med även upp i gymnasiet, samma utbildning, samma klass. Hamnade i en underbar klass med underbara människor. Kul hade vi! Tog studenten i juni 2004, fick sommarjobb på Ica Maxi och blev kvar där i över 4 år. Tog två sabbatsår efter studenten och funderade på vad jag egentligen ville. Sökte 2005 in till socionomprogrammet, kom in, men ångrade mig och tackade nej. Sökte igen till hösten 2006, denna gång lärarprogrammet, kom in och tackade ja. Började plugga till lärare hösten 2006, förskollärare upp till år 3.


Den 14 december 2005 träffade jag för första gången Fredrik, den 4 januari 2006 blev det vi. Den 2 maj 2006 flyttade vi ihop i den lägenhet vi bor i idag. Den 6 november 2006 förlovade vi oss till mångas förvåning. I december samma år blev vi tre när vi skaffade vår katt Nellie.

I augusti 2008 sa jag upp mig på Ica och började i november samma år på Bauhaus som säljare, fortfarande studerande på heltid. I januari 2009, i samband med vår årsdag, åkte vi tillsammans med mamma, pappa, Lovisa och Thomas till Rom för att fira Lovisas 20-årsdag. I januari blev jag också gravid vilket visade sig på graviditetstestet som jag tog den 4 februari. I oktober, närmare bestämt den 6 oktober klockan 14:06, blev vi tre (eller fyra om vi räknar med Nellie) då vår Felicia kom till världen, 50 cm lång och 3535 gr tung. Underbart, ofattbart! Nu är hon snart ett halvår och tiden bara försvinner. I höst tar jag upp mina studier igen och i januari nästa år är jag äntligen färdig lärare. Då hoppas vi kunna flytta från den här lägenheten till ett hus någonstans. Det vore fantastiskt!


Mycket mer har så klart hänt under de här (nästan) 25 åren, men skulle jag berätta allt så skulle det ta en evighet. Resor har dock varit ett viktigt inslag. Har bland annat besökt Grekland (Kreta och Rhodos), Spanien (Mallorca, Ibiza och Barcelona), Egypten (Sharm el Sheik och Hurugada), Turkiet, Cypern och fler. Hoppas kunna resa mycket mer när Flisan blir äldre.

Jaha, det var jag det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar