torsdag 1 april 2010

Att promenera.


Att gå en promenad, med eller utan barnvagnen, med musik i öronen är underbart. Totalt underbart. Jag är så lycklig över att det äntligen går att gå ordentligt med barnvagnen igen nu när all snö och is är borta från vägar och cykelbanor. Äntligen kan man köra den utan att behöva ta i för kung och fosterland. Nu längtar jag efter mer sol och värme och grusfria cykelvägar. Vore underbart!

Felicia är inte mycket för att sova i vagnen längre. Speciellt inte nu när vi börjat höja upp ryggstödet. Det finns ju så mycket att titta på och fundera över! Så länge hon är nöjd så.

Skulle vilja ha lite nya promenadslingor att gå. Blir oftast samma runda längs ån. Vill hitta nya, spännande vägar som funkar med barnvagn, utan att behöva ta sig dit med bil. Jag kommer ju vara mer eller mindre billös i sommar när Fredrik jobbar vilket han kommer göra från 17 maj och hela sommaren. Underbart bra med jobb och pengar men det blir mycket ensamtid med Felicia när han jobbar både förmiddagar, kvällar, nätter, helger, 8 timmars-skift och 12 timmars-skift. Men det får gå, förhoppningsvis kan jag umgås med semesterlediga vänner och familj, eller andra föräldralediga.

Men för att återgå, tips på promenadvägar tack!

1 kommentar:

  1. Hej hej!
    Jag har nu lagt upp lite bilder i bloggen till dig. ;)
    Ha en fortsatt bra kväll!
    Kram Linda

    SvaraRadera