onsdag 7 april 2010

Det här med att visa sig i bikini.

I morgon eftermiddag ska jag och Felicia iväg till Eyrabadet med Anna & Axel, Helena & Nora. Vi ska göra baddebut i badhuset med Flisan. Var därför upp på stan idag för att leta efter baddräkt eller badbyxor till henne. Letade i alla sportaffärer, PoP, Lindex, KappAhl, H&M, Babyproffsen, Bubbel, Saker & Sockor, Åhlens. Hittade en baddräkt på Babyproffsen som skulle funkat men den måste man ha badblöja under och det fanns inte på BP och inte heller på Ica, så det gick inte. Hittade till slut ett par badtrosor/byxor i rätt storlek inne på Team Sportia som man inte behöver blöja under. Varför ska det vara så svårt att hitta badkläder till bebisar? Och badblöjor ska vi inte tala om! Vart hittar man dem??

Över till rubriken på detta inlägg. Det här med att åka och bada innebär ju att även jag måste visa mig i badkläder i morgon. Ser inte alls fram emot det. För även om alla graviditetskilon är borta så ser inte kroppen direkt ut som innan. Jag skäms om jag ska vara ärlig. Att dra på sig en baddräkt är inte aktuellt då jag inte alls trivs i det. Bikini trivdes jag allra bäst i innan men inte nu längre. Vill INTE visa min mage med alla bristningar jag fick. Så vad har man på sig då? Klädsim?

Jag vet att det funnits badlinnen/bikinilinnen eller tankini som det egentligen heter på H&M, Lindex, sportaffärer tidigare men när jag idag letade efter det på stan så fanns det inte en enda. Hallå, varför inte då undrar jag? Borde inte bikinisäsongen dragit i gång i butikerna nu? Det är ju ändå april? Som tur var surfade jag runt på nätet i förra veckan och letade efter tankinis och hittade efter mycket letande två stycken som verkade okej på Ellos som jg beställde. Och tur var ju det för de kom på posten idag och den ena var väl godkänd så den får det bli i morgon. Jag slipper bära baddräkt och bikini och kan ändå dölja magen. Yes! Typ, tror jag. Men bekväm kommer jag nog iallafall inte vara. Än. På länge. Trots att jag idag fick höra av Thomas när jag träffade honom på Brothers att jag hade blivit smal. Glad blev jag, jajamen, men bekvämligheten infinner sig nog inte i morgon iallafall. Hoppas den kommer till sommaren.

För er som är intresserade så blev det denna tankini fast i svart för 199:-.


Ni hittar den här.

3 kommentarer:

  1. Jag har köpt badbyxor åt Axel på "Våra små". Fast de blev för små för hans knubbiga små lår trots rätt storlek så jag köpte en storlek större på Brickebacken där vi går på babysim. Märket var dock detsamma på båda ställena, "Imse Vimse". De fungerar mkt bra kan jag säga som provat dem på babysimmet.

    SvaraRadera
  2. Badblöjor har jag sett på babyproffsen och willys om jag minns rätt. Har också ångest över bikinis, får nog bli en tankini för mig med :)

    SvaraRadera
  3. Anna: Imse Vimse ska jag komma ihåg. I sommar blir det nog en mer heltäckande utstyrsel för Flisan när det blir utebad. :)

    Madde: Babyproffsen hade inga, jag frågade. Det skulle komma in men de hade tydligen varit svåra att få tag på. Får kolla Willys ngn gång. Ska kolla Maxi imorn när vi handlar om de har Huggies badblöjor.

    SvaraRadera