söndag 23 maj 2010

Oj, nu var det länge sen!

Ja, nu var det ett bra tag sen jag uppdaterade här. Tiden rinner iväg och jag har inte dåligt samvete över den dåliga uppdateringen. Det har hänt mycket annat!

Fredrik och jag har varit i Stockholm, Felicia sov sin första natt borta hos mormor och morfar. Gick finemang! Vi har hittat ny lägenhet, hyresrätt i Brickebacken, och skrivit kontrakt. 3 rok på 83 kvm. Flyttar i mitten av augusti som det ser ut nu.

Vår lägenhet ska ut till försäljning. Spännande! Nervöst! Mycket att göra. I morgon kommer fotografen för att fota här hemma. På tisdag kommer annonsen ut på Swedbanks fastighetsbyrås hemsida. Visning blir det den 7 juni om ni är intresserade.

Fredrik har börjat jobba och det går bra.

Lillfis är just nu sjuk med feber och förkylning. Jag förundras åter igen över hur mycket snor som får plats i en sån liten näsa. Förkylningen innebär väldigt lite sömn för både mig och Liten. Hon sover 20-minuterspass, vaknar vill ha nappen, kan inte andas med nappen i munnen och blir ledsen. Så håller nätterna på. Tufft men det går ju över.

Just nu sover hon i sin säng, på rygg!! Det är vad vi tror i alla fall för tyst är det. Ni som känner henne vet ju att hon är en magsovare och endast kan/vill sova på rygg i vagnen när den är i rörelse. Nu testade dock Fredrik att lägga henne på rygg (för att lätta upp i näsan), han satte på musikmobilen. Hon skrek och gnällde i knappt 5 minuter sen tystnade det och nu har det varit tyst i 30 minuter.

Fem tänder har Liten nu. Tre nya upptäckte vi häromdagen. Det går fort!

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar