onsdag 9 februari 2011

Göra om och göra rätt!

Nu startar jag om denna blogg. Från och med nu ska det bli en viktblogg. Kanske skittråkigt men nödvändigt. Mycket har hänt sen sist. Vi har flyttat och jag har avslutat min utbildning och börjat jobba.

Orsaken till att jag nu startar om bloggen till en viktblogg är att uppsatsskrivandet medförde mer än bara en färdig utbildning. Det plussade även på mina kilon. Och nu är jag trött på det! Trött på att känna mig som en flodhäst. Dags att göra ngt åt det igen.

Tanken är att jag kommer skriva en matdagbok här varje dag. För min egen skull. Redovisa vad jag ätit. Kommer att börja räkna kalorier igen men inte väga maten. Efter att jag var med i Viktklubb för några år sen så har jag rätt bra koll på hur många kcal mat innehåller och hur mycket jag ska äta för att gå ned i vikt på ett bra sätt.

Jag tänker hålla mig till ca 1300 kcal per dag, 6 dagar i veckan. En dag per vecka får jag unna mig vad jag vill. Vägning kommer ske måndagar och fredagar. Tänker även försöka komma ihåg att mäta mig en gång per månad.

Ang motion så ska jag komma igång med den igen, har dock inte riktigt bestämt mig för vilken form. Så fort det mesta av snön försvinner så ska jag börja cykla till och från jobbet, det ger ca 1,5 mil om dagen med rejält med uppförsbackar på vägen hem. Jag har även klickat hem några Zumba Fitness DVD:er på Tradera som jag kanske tänker våga mig på i kväll.


Ja, det var nog det hela just nu. Just det! Ska försöka ta några "före-bilder" som jag kan lägga upp här som motivation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar