onsdag 9 februari 2011

Matdagbok Onsdag 9 feb

Frukost: 2 st knäckemackor med mjukost. Te. (Ca 140 kcal)
Mellanmål: 1/2 banan. (Ca 70 kcal)
Lunch: En portion spagetti, köttfärssås och pizzasallad. 1 glas mellanmjölk. (Ca 500 kcal)
Mellanmål: Två bananer och några russin. (Ca 300 kcal)
Kvällsmat: 2 knäckemackor med mjukost och en apelsin. (Ca 240 kcal)

Totalt: Ca 1250 kcal

Anledningen till att jag inte väger maten är framförallt pga att det är ett sätt att trigga igång ätstörningen. Jag vill inte bli besatt av vägandet igen. Dessutom vet jag sen viktklubbstiden ungefär hur många kcal olika livsmedel innehåller. Jag vet också att jag bör äta runt 1300 kcal för att gå ner i ett bra tempo.

Tillägg: Eftersom jag arbetar inom förskolan så äter vi så kallad pedagogisk lunch med barnen så lunchen kan jag inte direkt påverka annat än mängden på tallriken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar