fredag 30 november 2012

Dagens plus lite annat. 30/11.

Idag är det den sista november. I morgon går vi in i december och nedräkningen till jul börjar på allvar. Vi var i väg till Bauhaus efter jobbet idag och köpte lite fler adventsljusstakar. In på Coop också och handlade vårt första julgranspynt. Mys! Just nu sitter jag i soffan och njuter av ett glas Cola-light och surfar runt och letar julklappar.

Det var sjukt (bokstavligt talat) lugnt på jobbet idag. Vi hade två av 11 barn där idag, resten sjuka eller lediga. Magsjuka, hosta och feber är det som går nu. Men vi hann med mycket idag som vi inte skulle hunnit annars. Märkt upp/om i hallen, gjort nya skyltar till barnens hyllor, skrivit klart månadsbrev och annat. På måndag kör vi två inskolningar igen. Inte ultimat så här nära inpå jul men det styr ju inte riktigt vi.

På söndag är det en vecka sen jag gjorde en nystart. Då ska jag väga mig och sen tänkte jag göra en summering av veckans resultat både när det gäller vikt och träning. Kanske sätta ett mål för kommande vecka. Denna vecka kör jag inte heller på någon unnardag som jag hade tänkt då jag vill vara lite hårdare nu i början för att inte "falla tillbaka".

Nu Dagens:

MAT
Två koppar te med mjölk och socker. Har börjat dricka grönt te.
Lite ris. Chilikassler med ananas. Vatten. Halvt glas mjölk. Gurka, tomat, oliver.
Cola-Light
En BabyBell-ost.

(Ska försöka sluta med sockret i teet, mjölken måste jag dock ha! :))

TRÄNING
15 min PW
30 min CT

I morgon blir det en sväng till Marieberg Galleria och träffa finaste vännen och kika på julklappar. Innan det kommer Mamma och Pappa hit en stund med adventskalender, Bob och Pulka till Flis.
På söndag blir det förhoppningsvis pulkaåkning. Ev pepparkaksbak. Köpte en deg igår. Brukar alltid göra egen men insåg att tiden inte räcker till så får duga med köpt. Köpte mest för att Felicia ska få vara med och baka i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar