lördag 29 december 2012

Vikt och mått efter jul.

              Vikt           Midjemått
25/11:     0 kg          83 cm
  2/12:  - 3.2 kg       79 cm
  7/12:  - 3.6 kg       77 cm
14/12:  - 4.6 kg       75.5 cm
21/12:  - 5.8 kg       74.5 cm
24/12:  - 5.9 kg          -
28/12:  - 6.4 kg        74 cm
4/1:
11/1:
18/1:
25/1:
1/2: 
8/2:
15/2:  Mål -12.6 kg??


Jag hoppas på att ha gått ner till - 7 kg den 4/1. Alltså - 0.6 kg denna vecka vilket ju inte är helt orimligt.Tänker unna mig lite gott på Nyårsafton.

På tal om nyårsafton så har jag inga planer på att ge nyårslöfte. Har dock satt upp som mål att komma ner i målvikt (6.2 kg kvar) och lära mig att hålla vikten. Målet är också att fortsätta träna regelbundet och att stressa ner och ta hand mer om mig själv under 2013.

Träningen fortsätter att funka bra. Fick ihop 2x30 minuter på CT:n igår. Idag har jag än så länge kört 30 stenhårda minuter. Var helt genomsvettig efteråt. Får se om jag hinner få till 30 till. Vi ska snart iväg till mamma och pappa på släktmiddag.

Jag inser nu att jag inte har tid att föra matdagbok varje dag. Kommer därför i stället att rikta in mig på att föra träningsdagbok några dagar i veckan.

Igår utnyttjade jag äntligen 2012 års Friskvårdskuponger. Köpte ett klippkort på 10 ggr på infrabastubad hos Spa Huset. Blir spännande!!

Så här står det på hemsidan, spahuset.se:

En modern variant av den traditionella bastun.

”En riktig hälsokick!”

I stället för ett vanligt elaggregat eller vedeldning, värms den här bastun upp med hjälp av ytterst långvågig infrastrålning. Denna är naturligtvis helt ofarlig!
Värmen går in på djupet och värmer upp dina muskler.
Genom kraftigt ökad svettning och den energiförbrukning som är nödvändig för att producera svett samt direkt utsöndring av fett och frigörande av toxiner förbränner du ca 800 kalorier på 30 minuter.

Hälsosamma effekter:

  • Lindring av värk och stelhet i leder
  • Löser muskelspänningar
  • Rensar ut toxiner
  • Förbättrar immunförsvaret
  • Avstressande
  • Hälsosam för hjärtat
  • Ger huden lyster
  • Motverkar acne
  • Förbränner kalorier

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar