onsdag 6 mars 2013

Det här suger!

Nu har jag åkt på en rejäl influensa! Det började i måndags morse med 37.9 i temp. Jag gick ändå iväg för att öppna på jobbet. Framåt kl 13 började jag frysa en massa. Tempade igen. 38.8. I med två Alvedon.
Eftersom jag skulle ha fyra utvecklingssamtal den kvällen så checkade jag ut lite tidigare och la mig och sov i nästan två timmar på jobbet innan första samtalet. Ny temp, 38.9 med Alvedon.

Kl 18.30 stapplade jag äntligen hemåt. I med mer Alvedon. 39.3.
Sova. Vaknade mitt i natten och tempade igen. 40.0.
Vid lunch igår va tempen nere på 37.4 som lägst med Alvedon. Så fort den gick ur kroppen så fick jag galen frossa. Satt ett tag med pyjamas, morgonrock, fårskinnstofflor, duntäcke, vantar och värmefilt i solen i soffan o frös så jag skakade. Tog en skållhet dusch i 30 min men inte hjälpte det. Tappade känseln i fingrarna.
På em igår tempade jag 40.1 och i natt 40 igen. Just nu 37.8 med Alvedon. Ont i öron o hals har jag dessutom.

Det är bara att inse att det varken blir jobb eller träning denna vecka! Fan! Vad är detta?? Har vi inte haft nog med sjukdomar nu??

Fick förresten sms från syster i Lund igår kväll att hon plötsligt också fått 40 grader. Tur att detta kom nu och inte nästa vecka säger jag bara. Åker ju till Lund med mamma och pappa på torsdag den 14/3.

Förresten, tips på ngt mot halsont förutom honungsvatten och te?? Finns det halstabletter utan socker?
Läste någonstans att det va bra och basta med feber för att det hjälper till att svetta ut skiten??





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar