fredag 30 april 2010

Dåligt med bloggtid och annat.

Som jag skrev i förra inlägget så rinner tiden iväg utan att jag riktigt hinner med. Därav det dåliga bloggandet, ska försöka bättra mig. Tror jag.

Hur som. Valborg idag, vi ska inte fira. Vi känner för att bara vara hemma och ta det lugnt så så får det bli. I morgon är det firande av min mormor som gäller, dagen lång. Jajamen! Hoppas kunna prata med syster i morgon också, var länge sen nu.

Söndag har vi inte så mycket planerat. Jag ska nog börja måla en bänk och en pall vi har här hemma. På måndag kommer Fia hit för lunch och värdering av lägenheten. (Ja, lägenhetsletandet fortsätter...) Tisdag är det visning av Öbo-lägenhet i västhaga, får se, vi ligger långt ner på listan men kan ju vara värt att titta iallafall. Onsdag är det bad med mammor och bebisar, mys! Torsdag tvätt och sen är det fredag igen! Ujuj!

Idag har vi hunnit en del med. Jag och Flisan tog en sväng på stan (mycket roligare numera när hon kan sitta i vagnen). Handlade presenter och hårfärg till mig (ja, presenterna var ju då inte till mig utan till någon annan). Hälsade på Thomas på Brothers, tror han blev glad, och sprang även på pappa. Fredrik har fixat med sin nya cykel och även skruvat upp luckstopp på alla skåpluckor och garderober utom en som det inte räckte till. Äntligen gjort, skönt!!

Igår tog vi (läs Fredrik) i tur med kranen i köket som droppat sen vi flyttade hit. Nu droppar den inte längre. Men det blev två vändor till Bauhaus (den ena tillsammans, den andra fick jag åka själv) innan det slutade läcka. Det blev även en fontän i köket då Fredrik vid ett tillfälle glömde stänga av vattnet. Panik fick han! Hur som helst, fixat nu. Gutt! Nästa stora projekt är fönstren nu när de äntligen sopat här utanför. De ser för *piiiiiip* ut! Måste åtgärdas!

Ja, det var väl det hela tror jag. Jo.

Trevlig valborg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar