fredag 28 maj 2010

Internetshopping, hemmaträning och långa nätter

Internetshopping.

Idag gjorde jag slag i saken och beställde Maxiklänningen i svart från Asos som jag skrev om i tidigare inlägg. Beställde även 3 andra plagg, nämligen dessa:

Linne i marinblått med söt rosett bak på ryggen.
Du hittar det här.

Svart linne med rosor på ryggen.
Du hittar det här.

Svarta strumpbyxor med hjärtan.
Du hittar dem här.

Inga utav dessa plagg är egentligen speciellt mycket jag men jag fastnade för dem så det kanske kan bli jag i sommar? Förresten så var allt, inklusive klänningen, utom strumpbyxorna, på rea.

Hemmaträning då?

Ja, idag insåg jag att jag måste ta tag i det. Det räcker inte med promenader. Magen ska trimmas och gäddhänget ska bort. Därför har jag kommit fram till följande plan för det. Varje gång (när jag är hemma) som jag lägger Felicia för dagslur eller för natten så ska jag göra 25 situps och 25 armhävningar. Det blir, som det är just nu, 100 situps och 100 armhävningar/dygn. Något resultat borde väl det ge? Har ni förresten tips på bra övningar för "sidfläsket", "kärlekshandtagen" eller vad man nu vill kalla dem?

Långa nätter.


För 30 minuter sen åkte Fredrik iväg till jobbet för nr 1 av 3 12-timmars nätter. Det innebär långa nätter och långa dagar för mig. Långa nätter eftersom jag sover kasst (ännu sämre än vanligt) när han inte är hemma och långa dagar eftersom han kommer sova till ca 15 dessa dagar fram tom måndag. Det innebär i sin tur att fram till måndag kommer vi träffa honom kanske 2-3 timmar totalt. I morgon och på söndag tänker jag nämligen ta Flisan och fly så att han kan sova och jag slipper känna att vi stör (även om vi kanske inte gör det). I morgon tänker jag mig en snabb tur till Marieberg vid 11 och sen hem till mamma & pappa. Söndag ska vi träffa Maria och Holger för lekdejt.

Just nu sover Flisan sitt sista pass för dagen och jag har gjort träningen (för första gången, måste ha självdisciplin att hålla det nu också, påminn mig!). När hon vaknar ska vi knalla till affären och köpa lite mat och hyra en film. Vad jag ska hyra eller vad jag ska äta vet jag dock inte än. Tips på det också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar