onsdag 5 maj 2010

Lägenhetsvisningar, nappbesvär och annat.

Det har helt plötsligt dygt upp en del lägenhetsvisningar. Främst genom ÖBO. Var på en i går, sjukt sunkig, ska i väg i morgon, på fredag, måndag och tisdag. Den på fredag är i Nora via Norabostäder, resten i Örebro via ÖBO. Får se om det kan ge något. Titta kan man ju iallafall alltid göra.

För att gå till det här med napp eller inte napp. Det är frågan. Felicia använder mer än gärna napp. I bland jättebra, ibland mindre bra. Som nu. De senaste två nätterna har hon sovit fruktansvärt oroligt och vaknat så fort hon tappat nappen. Det innebär mycket spring och lite sömn för mig när jag ska upp en gång i halvtimmen och stoppa in nappen. (Och leta rätt på den i sängen! Hur kan någon så liten gömma nappen så väl varje gång? Inte ligger den i närheten av huvudet eller handen, nej, oftast nere vid fötterna. Hur går det till?) Funderar på att försöka få henne att somna utan napp men vete 17 om det går.

Vidare. Igår fick vi en hel del gjort. Lägenhetsvisning. Fredrik tvättade alla fönster. Jag uträttade ärenden på stan, borrade i väggar, fixade med gardiner och målade klart bänken som står i garaget. Jajamen, effektiva var vi!

Idag har jag i allafall hunnit fixa visningar, diskat och packat badväskan. Flisan och jag ska och plaska med de andra mammorna och bebisarna på eftermiddagen. Mys!

Strax dags att väcka madam och klä på mig lite kläder. Jajjabulle, så får det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar