torsdag 24 juni 2010

Hästätande.

Ja, inte bokstavligt talat alltså. Syftar till att Felicia numera äter som en häst. En dag kan se ut så här:

07-07.30: 220 ml välling.
10.00: 1,5 barnportion havregrynsgröt, några matskedar fruktpuré, vatten.
13.00: En stor burk färdig lr hemmalagad mat, en halv stor burk fruktpuré, vatten.
16.00: 2 skivor rostbröd med leverpastej, vatten
20.00: Vuxenportion med havregrynsgröt, några matskedar fruktpuré, vatten.

Däremellan en massa vatten och en del majskrokar. Förstår inte hur allt kan få plats i hennes lilla mage....

Sömnen ser nu oftast ut så här:

09-10: förmiddagslur.
14-16: eftermiddagslur.
20-07: sover natten.

2 kommentarer:

  1. Hej och tack för din kommentar i bloggen.
    Du och lilla Felicia är faktiskt en av anledningarna till att jag vågar försöka nu, att jag bestämt mig. :)
    För jag var inne i din blogg för några dagar sedan och såg detta inlägget och då kände jag att nu måste jag göra något åt Haileys nätter.
    Felicia äter mycket mer än Hailey, men Hailey tar ju igen mycket på nätterna när hon inte ätit så bra på dagen. Jag hoppas att det kan ändras nu när hon inte får något på nätterna. Att hon ska bli en piggare och gladare tjej på dagarna. Och äta bättre!
    Hoppas ni har det bra annars.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. När Felicia började sova hela nätter ökade vi på maten på dagen för att hjälpa henne att sova hela natten. Men numera ser det ut så här:
    07-08: 150 ml välling.
    10.00: 1 vuxenportion havregrynsgröt (1 dl havregryn och 2 dl vatten), några matskedar fruktpuré, vatten.
    10.30-12: Sover fmlur.
    13.00: En stor burk färdig lr hemmalagad mat, en halv stor burk fruktpuré, vatten.
    16.00: 2 skivor rostbröd med leverpastej, vatten
    17-18: Sover emlur.
    20.00: Vuxenportion med havregrynsgröt, några matskedar fruktpuré, vatten.

    SvaraRadera