onsdag 23 juni 2010

Note to myself.

Värmen har oss i sitt grepp, i alla fall för några dagar och jag njuter för fulla muggar. Promenerar med vagnen, leker på en filt i gräset, myser i solen. Värmen innebär bikini (för färgens skull, inte för att jag trivs i det än). En bikini som jag hade förra sommaren när jag var (hög)gravid. Nya bikinitrosor införskaffade jag för några månader sedan när jag insåg att de från förra sommaren var något (läs mycket) förstora men bikiniöverdelen behöll jag men nu får jag inse att det är dags att skaffa en ny då även den är något (läs mycket) för stor i omkretsen.

Så dagens Note to myself får bli att inte glömma att införskaffa en ny SNART! Vill ju inte råka visa för mycket på stranden i sommar....

När vi ändå är inne på klädstorlekar. Om man har på sig ett linne i strl S och ett par shorts i strl 38 (som är för stora i midjan), kan man betraktas som tjock då? Jag tror att min gamla ätstörning spökar i huvudet igen. Eller inte ätstörningen men kroppssynen, för allt jag ser i spegeln är en tjockis med enorma lår. Jag tittar i alla speglar och fönster jag kan och ser bara en tjockis. Tyvärr. Vad gör jag åt det?

Dagens glada: Om en vecka i morgon sitter syster äntligen på flyget hem. Och på fredag om en vecka får jag äntligen krama henne igen. Lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar