torsdag 17 februari 2011

Matdagboken 17 feb

Torsdagens intag av mat.

Frukost/mellanmål: 2 stora päron, en kopp te (ca 300 kcal).
Lunch: Tomat-och makaronsoppa, 2 mjuka smörgåsar med bregott och lite ost, 1/2 glas mellanmjölk (ca 400 kcal).
Mellanmål: En kopp te, två små chokladhjärtan, två geléhjärtan (ca 200 kcal).
Kvällsmat: En skål med vaniljyoghurt, blåbär, björnbär och krossat knäckebröd (ca 300 kcal).

Totalt: Ca 1200 kcal.

Dagens mellanmål var kasst, jag vet men det blev så när jag inte åt mellis med barnen på jobbet. Lunchen var väl inte den bästa heller. Mjukt bröd. Men gott var brödet i alla fall.

I morgon är det vägning igen. Har bestämt mig för att bara väga mig en dag i veckan och det på fredagar. Då gör inte min unnardag under helgen något. Funderar förresten på om jag ska ha unnardagen i morgon eller på lördag. Har ju godis kvar sen förra helgen i kylen men på lördag ska jag på fest så borde kanske ta unnardagen då om det blir lite alkohol och god mat? Tåls att funderas på...

Ang motionen så går det kasst! Verkligen kasst. Ingen motivation eller ork till det på kvällarna. Får försöka ta tag i det. Ja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar