måndag 17 december 2012

Magsjuka.

Som om det inte räckte med förkylning och bihåleinflammation så åkte jag natten till söndag på magsjuka. Sprang typ tusen ggr på toaletten under natten och det fortsatte under förmiddagen. På morgonen kände jag mig trots allt hyfsat pigg och mannen åkte iväg för att jobba några timmar. Under de timmarna blev jag sämre. Spydde tom en gång, jag som aldrig spyr när jag är magsjuk. Var helt matt och yr under eftermiddagen och kvällen. Men fick trots allt i mig cola, vatten, lite a-fil och några skivor rökt skinka. Och det har fått stanna kvar. Magen verkar ha lugnat sig nu, det har inte kommit något sen igår kväll så nu väntar jag ut de där 48 timmarna. Hoppas på att kunna äta lite idag. Min ena kollega smsade dessutom i går morse och berättade att hon också ligger däckad i magsjuka. Inte kul för oss och inte kul för kollega nr 3 som får jobba "själv" idag med vikarier och nyinskolade barn.

Fick sötaste kommentaren från bästa ungen igår när mannen var och jobbade.
Jag hade så ont i magen att jag halvlåg i soffan och grät. Felicia tittade på Barnkanalen och såg att jag var ledsen.
Felicia: Varför är du ledsen mamma?
Jag: För att jag har så ont i magen älskling.
Felicia: Är det bara därför?
Jag: Ja...
Felicia: Då kan jag ju krama din mage så blir det bra sen!

Jag fick världens kram och sen sa hon: Så, nu är det bra, nu är du jätteglad igen mamma!

Mitt lilla hjärta med världens största hjärta! <3 p="p">
Nu ligger jag här i sängen med datorn på magen och ett glas juice. Ska titta på Debatt på SVT-play.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar