lördag 15 december 2012

Vikt och mått

Ytterligare en vecka har gått. Jag är fortfarande genomförkyld med bihåleinflammation så träningen har uteblivit helt. Jag är ärligt talat helt slutkörd och längtar sjukt mkt efter julledigheten. Långa och tuffa dagar på jobbet. Feberfrossa på nätterna tar ut sin rätt. Trots att jag inte har tränat denna vecka eller registrerat maten så har jag minskat i vikt. Matmässigt har det fuskats en hel del med både en hel del choklad, glögg och pepparkakor. Dessutom en galen unnarhelg i GBG förra veckan där vi vann 2 kg choklad på Liseberg. Trodde att detta skulle ge plus på vågen men icke! :)


                Vikt           Midjemått
25/11:     0 kg          83 cm
  2/12:  - 3.2 kg       79 cm
  7/12:  - 3.6 kg       77 cm
14/12:  - 4.6 kg       75.5 cm
21/12:
24/12;
28/12:

Detta betyder alltså - 1kg sen förra veckan och -1,5cm i midjan. Fantastiskt! Totalt -4.6 kg och -7.5 cm i midjan! 8 kg till mål (ja, jag har justerat målvikten något). Nästa vägning blir den 21/12 och även 24/12. Alltså en extra på julafton för att motivera mig att sköta mig med maten. Hoppas på -1 kg till. Hoppas även på att kunna börja träna i början på nästa vecka. Vi får väl se.

Angående stegräknare har jag nu valt att ta bort den. Det känns som att den blir ett stressmoment. Den får mig att varje dag vilja slå dagen innan, oavsett vad den visar. Jag har nu ändå lärt mig på ett ungefär hur mkt jag måste gå för att komma upp i strax över 10 000.

Kommer nog fortsätta att skriva matdagbok dock. Och här kommer dagens, inte allt för bra. Skyller på (bristen på) matlusten.

MAT 15/12:
Spenatsoppa.
Cola light
Två pyttebitar pepparkaksdeg.
En liten pepparkaka.

Vatten så klart.

That´s it. Inte ok.
Over and out,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar