lördag 3 april 2010

Ny vagn?

Jag är lite sugen på att köpa en ny sittvagn till Felicia. Den vi har nu har varit jättebra så länge hon ligger/halvsitter i den men jag upplever att hon inte sitter riktigt bra i den. Sen finns det några nackdelar med den som jag upptäckt. Korgen under vagnen är alldeles för liten, suffletten skulle gärna kunna vara större så att man kan dra fram den för att skydda barnet mer. "Bygeln" som sen kommer hamna över benen på Felicia när hon sitter är egentligen ingen bygel.

Jag har hittat en vagn, via Lindas blogg som jag läser (hos henne finns fler bilder på vagnen för den som är intresserad, som hon så snällt tog efter att jag frågade en del om vagnen), som verkar himla bra och snygg för ett bra pris. En Carena Free i rött. Den har en större varukorg, stor sufflett så att barnet kan "gömmas". Ryggen går att ställa i två lägen plus liggläge, bygeln går även den att ställa i två lägen för att få den närmare eller längre i från barnet. Priset ligger på 2195 kr plus 40 kr i frakt. På Little Kids Corners hemsida står det följande om vagnen:

En vagn för alla åldrar! Free ger valfrihet genom ett vändbart handtag, ställbart rygg- och fotstöd samt möjligheten att komplettera med en babylift. Vagnen har ett nätt men stadigt chassi, punkteringsfria hjul och ett skönt handtag.
  • Ryggstöd justerbart i 2 lägen samt liggläge
  • Vändbart, vinkeljusterbart handtag
  • Färganpassad fotsack ingår
  • 5-punktssele
  • Justerbart fotstöd med gummigrepp
  • Broms på både fram- och bakhjul
  • Punkteringsfria hjul med quick release
  • Kan kompletteras med mjuklift
  • Avtagbar, justerbar handtagsbåge
Sittmått 26x33 cm Skjutstångsmått 91-115 cm Hopfälld 86x64x43 cm Vikt 13 kg

Tydligen ska den finns på babyproffsen också, värt att kolla upp kanske? Vår nuvarande borde ju gå att sälja på Blocket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar