tisdag 22 juni 2010

Bristningar, en ovälkommen "biverkning"

Som ni säkert kommer ihåg så gick jag upp 30 kg under min graviditet. Hur det gick till vet jag egentligen inte eftersom jag åt normalt och inga enorma mängder. Det måste varit mycket vätska med tanke på att de 30 kg var borta efter 3 månader. Hursomhelst så förde den viktuppgången med sig en ovälkommen biverkning, nämligen bristningar. Har en hel drös runt magen och även några på höfterna. Vad gör man åt det? Ingenting förmodligen. Det får jag leva med skulle jag tro.
Jag trivs inte alls med dem och skäms men det är som det är. Eller?

Just nu går jag på en massagekur för min rygg och har då pratat med tjejen jag går hos om min mage. Fick därför låna en liten maskin och krämer som ska hjälpa till att strama upp huden. Man ska helst köra 10 minuter per dag, gärna mer om man hinner. Jag kör 2 x 10 minuter per dag och har gjort en vecka. Och skillnad märker jag. Bristningarna syns inte riktigt lika tydligt och magen har allt stramat upp sig. Detta ska jag nu göra en månad. Tyck vad ni vill men jag tänker ge det ett försök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar