onsdag 27 mars 2013

Tankar.

Efter helgen i Lund där det blev mer kolhydrater än normalt har jag sjukt svårt att komma in i ketos igen. Vet inte varför det inte går men jag antar att jag fortfarande äter för mycket kolhydrater fast jag har minskat på mejeriprodukter rätt mkt mer. Nästa steg blir därför att försöka ta bort sockret ur teet. Det kommer inte bli det lättaste! Har försökt att vid tidigare tillfällen ersätta det med Sukrin Mellis och Stevia men jag gillar inte bismakerna som blir av dem.

Klurar även på om jag ska unna mig lite vanligt påskgodis på lördag. Faktiskt sugen på det!

Sen ett tag tillbaka äter jag enligt PF. Periodisk fasta. Det innebär, för mig, att jag har ett "ätfönster" kl 11-19 för att det ska funka med lunchen på jobbet. Innan kl 11 dricker jag bara, helst drycker som innehåller så lite kcal som möjligt. Lika så efter kl 19 på kvällarna. Jag fastar alltså 16 av 24 timmar. Det funkar bra och jag är inte hungrig.

Efter att ha tittat på Vetenskapens Värld i veckan om fasta så tänker jag testa 2:5. Det innebär att man fastar, typ, två dagar i veckan och äter som vanligt fem dagar. De dagar man fastar får man som kvinna äta 400-500 kcal och som man 500-600 kcal. Får se hur det funkar.

Nu ska jag köra lite styrka. Hantlar och situps bland annat. Redan klarat av 60 min CT ikväll.

Tjing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar